לא על הנפט לבדו: בעלת השליטה בשותפות לפידות חלץ תעזור לנהגים באירופה לצאת מהפקקים

 

ספקית התוכן הסלולרי דסל חתמה על הסכמים עם מפעילות סלולר באירופה לאספקת דיווחי תנועה

24/10/2010, 06:49

ליאור זנו

 

חברת לפידות (-0.71% , 999.9) של יעקב לוקסנבורג מוכרת בעיקר כמבצעת קידוחי הנפט היבשתיים בישראל, ומי שמחזיקה בשותפות החיפושים לפידות חלץ. אלא שזו אינה הפעילות היחידה של החברה: ספקית התוכן הסלולרי דסל שבשליטתה חתמה באחרונה על סדרת הסכמים עם מפעילות סלולריות באירופה, שלפיהם תספק להן דיווחים שוטפים על עומסי תנועה. דסל תספק את השירות באוסטריה, צ'כיה, סלובקיה ופולין. צפי ההכנסות כתוצאה מההסכמים הוא 1.5 מיליון יורו בשנה.

 

המוצר של דסל, שעליו רשמה פטנט, מבוסס על טכנולוגיה המאפשרת איסוף מידע בזמן אמת ממכשירי סלולארי ו-GPS הנמצאים בכלי רכב שבתנועה ויוצרים מפת תנועה דינמית, כך שלקוחותיה של דסל - ספקי שירות או לקוחות פרטיים - מקבלים מידע על מצב התנועה בזמן אמת.

 

בישראל פועלת דסל זה עשר שנים. לחברה חוזה עם מפעילות הסלולר, חברת שילוט אלקטרוני, ספק שירותי ניווט ותחנת רדיו, והיא בעלת מספר המנויים הגדול בכל הנוגע לשירותי מידע תחבורתי. עם זאת, בסוף 2009 הגיע ההפסד המצטבר של דסל ל-5 מיליון דולר. בדו"חות השנתיים העריכה החברה כי הצלחתה אינה מבוססת על השוק המקומי אלא בעיקר על יכולת החדירה שלה לשווקים אחרים, ועל כן מרכזת דסל את מאמצי השיווק שלה מעבר לים.

 

בסוף 2009 חתמה דסל על הסכם ראשון באוסטריה ודיווחה כי היא מנהלת מו"מ עם מדינות שונות באירופה. עתה נראה כי מאמציה נשאו פרי. דסל תפיץ את המידע התחבורתי באמצעות חברות ניווט כגון Appello, המספקות שירותי ניווט סלולרי, וחברת הניווט הגדולה בעולם, Garmin.

 

לפידות מחזיקה בכמה חברות: לפידות חלץ (100%), שהיא השותף הכללי בשותפות החיפושים הבורסאית לפידות חלץ, זפורו נפט וגז הקפריסאית (100%) המבצעת קידוחים בחו"ל, אינרז טרייד הקפריסאית (50%), הפועלת בעיקר בתחומי הנדל"ן בקפריסין, גיאורגיה ורומניה, ודסל טכנולוגיות (50%. 50% נוספים מוחזקים על ידי קרן הון-סיכון הולנדית).

 

מדסל טכנולוגיות נמסר כי "מידע תחבורתי בזמן אמת היא התוספת המשמעותית ביותר עבור תוכנות הניווט. המידע מאפשר לנהג לקבל את המסלול הקצר ביותר בזמן, ולא בקילומטרז', וזאת בהתאם למצב התנועה בכבישים באותו הרגע".

 

Link to the Original Article