מחקר: 66% מהנהגים נוסעים מהר מהמותר

 

מחקר ראשון מסוגו בדק את תנועת כלי הרכב בישראל, והתוצאות מדאיגות: כל כלי רכב שני עובר את המהירות המותרת בכבישים המהירים

13/6/2012, 07:29

אסף מרגלית

 

מחקר חדש וראשון מסוגו חושף כי אחד מכל שני כלי רכב בישראל נוסע מעל המהירות המותרת בדרכים המהירות. בדרכים הבין-עירוניות המצב עגום אף יותר, כאשר 66 אחוז מהנהגים מתעלמים מהחוק.

 

המחקר, שנערך על ידי עמותת "אור ירוק", חוקרי מרכז רן נאור בטכניון וחברת DECELL, נמשך כחצי שנה, ובמהלכו נמדדה מהירות התנועה בכל הכבישים המרכזיים בישראל בכל שעות היממה.

 

באמצעות טכנולוגיית GPS נמדדה מהירות תנועת הנהגים מצד לצד. אף שידעו כי היקף התאונות בישראל וההרוגים בהן גבוה במיוחד, החוקרים נדהמו במיוחד מתוצאותיו.

 

בין היתר, התברר כי באיילון צפון ממחלף חולון עד מבוא איילון, קטע שהמהירות המותרת בו היא 70 קמ"ש, עברו 97 אחוז מהנהגים את המהירות המותרת. בקטע אחר של נתיבי איילון, ממשה דיין לקוממיות, עברו 91 אחוז מהנהגים את המהירות המותרת, העומדת גם כן על 70 קמ"ש. בנתיבים הנגדיים, מלה-גוארדיה ועד חיל השריון, עברו 94 אחוז מהנהגים את המהירות המותרת.

 

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", הגיב לנתונים בחומרה. "לצערנו, במהלך השנים השתרש בישראל מיתוס בקרב הציבור שלפיו אין קשר בין המהירות לסיכוי שתקרה תאונת דרכים או לתוצאותיה", אמר. "אין ספק שאם נצליח להרגיל את הנהג הישראלי לנסוע על פי המהירות המותרת, יפחתו תאונות הדרכים ועוצמת הפגיעה בהן".

 

לדבריו, המחקר אמור גם לעזור למשטרה לדעת היכן לפרוס את כוחותיה, וכבר בימים הקרובים מתכוונים אנשי העמותה להביא את תוצאות המחקר לידי המשטרה, ואף לקיים עם צמרת אגף התנועה סדנה מיוחדת בעקבותיהן.

 

Link to the Original Article